sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Ehkä elämänhalun seurantaa?

Herrajjesta mä oon ihan paskana tuosta lapsiperheiden vierailusta. Niin taitaa olla kyllä miehenikin. Kun minä olin pieni (nyt se alkaa!), minä istuin kuin suolapatsas, hiiskumatta, koko vierailun aikana, hyvä jos kehtasin edes vessaan pyytää päästä. Nämä kaikki ovat jotain aivan päinvastaista. No, minulla ja etenkin miehelläni on ollut turhankin kova kuri lapsuudessani, mutta nämä nykyajan lapsiperheet... Tämä on jotakin aivan karmeaa. Vaatii aikaa toipua tästä. Meillä kävi siis tänään viisi aikuista ja neljä lasta, joista kolme oli alle kouluikäisiä. Tajutonta riehuntaa, sotkemista, tavaroiden penkomista, heittelyä ja mekastusta. Tänne ei lasketa lapsia taaskaan pitkään aikaan, ei tommosta vaan kestä.

Olen miettinyt sellaista, että voisi olla mielenkiintoista yrittää edes jonkin aikaa seurata tuota elämänhaluni tasoa päiväkohtaisesti. Silloin kun mulla on huono olo, ja ajattelen itsemurhaa paljon, tuntuu siltä, että sellaista se on ollut mulla joka päivä niin kauan kuin muistan. Kuitenkin kun olen aiheesta mieheni ja terapeuttinikin kanssa keskustellut, niin todennäköisesti mulla kuitenkin on niitäkin päiviä, kun elämä ei tunnu niin vastenmieliseltä. Olen hahmotellut jonkinlaista pisteytystä, jolla voisin määrittää jokaiselle päivälle sen elämänhalun tai elämänhaluttomuuden suuruuden. Sitten jos vaan jaksaisin kanssa pitää sellaista seurantaa edes jonkin aikaa päällä... Tällainen tämä pisteytykseni on nyt alkutekijöissään, aika näyttää pitääkö tätä vähän muokata.

5. Elämä on mielenkiintoista tai jopa mukavaa.

4. Elämä on tarpeeksi hyvin sujuvaa.

3. Kuolisin mieluummin kuin eläisin, mutta maltan vielä odottaa vuoroani, koska kuolema tulee kuitenkin lopulta.

2. Tämän päivän aikana olen jossakin vaiheessa toivonut voivani kuolla mahdollisimman pian.

1. Olen päivän aikana useaan otteeseen miettinyt eri tapoja tappaa itseni, mutta saan käännettyä ajatukseni toisaallekin.

0. Elämä niin sietämätöntä, että ainoa asia, joka lohduttaa, on itsemurhan suunnitteleminen ja ajatteleminen.

Tämän päivän pisteytykseni: 3. Veikkaanpa että tuota kolmosta tulee käytettyä aika usein jatkossakin. Pistemäärän perusteella voisi ajatella, että se on hyvä pistemäärä, 3/5, mutta se onkin vaan minun pisteytyksessäni hyvä määrä, se on minun hyvä elämänhaluni! Minulle elämä ei ole ihanaa koskaan. :P

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti